Mediatiedote 15.1.2015

OSASTO 6h127
Juhlavuosi 2015

Kristina Cruises risteilylomia jo 30 vuotta

Helmikuussa 2015 tulee täyteen kolme vuosikymmentä Kristina-risteilyjä. Ystävänpäivänä 1985 kirjattiin Kristina Cruises Oy:n perustamispaperit ja kotkalainen saaristoliikenneyritys siirtyi matkustajalaivojen aikaan. Siitä alkoi 29 vuotinen suomalaisen risteilyvarustamotoiminnan kausi, jonka aikana vietiin kolmella eri matkustajalaivalla satoja tuhansia suomalaisia lukuisiin eri risteilykohteisiin kymmenissä eri maissa. Vuoden 2014 alussa tuli aika luopua omasta risteilylaivasta ja varustamotoiminta vaihtui risteilylomiin keskittyväksi matkanjärjestäjäksi. Matkatarjonta laajeni kattamaan risteilylomia ympäri maailman useilla erilaisilla, persoonallisilla risteilyaluksilla niin merellä kuin joilla. Juhlavuosi 2015 tulee edelleen kasvattamaan vaihtoehtojen kirjoa.

Mittava ohjelmisto eurooppalaisia joki- ja meriristeilylomia

Vuodesta 2006 alkaen ovat Kristina risteilylomien tarjonnassa olleet myös jokiristeilylomat. Nyt alkanut kymmenes KC jokiristeilykausi tarjoaa runsaasti uutuuskohteita ja – reittejä. Vasta valmistuneet, viehättävät barge-alukset liikennöivät Ranskan kapeilla kanavaosuuksilla, joista uutuutena kaudella 2015 ovat Provencen, Alcasen sekä Burgundin alueet. Uniikkeja uutuuksia ovat myös Gironden estuaarista haarautuvien jokien risteilyt sekä Loirejoki, missä matkaa tehdään aivan uudella, matalille joille suunnitellulla siipiratasristeilijällä.

Meriristeilyt ovat KC risteilyjä perinteisimmillään ja risteilyvuonna ne suuntaavat tutusti Välimeren alueelle, Länsi-Euroopan rannikolle, Norjan vuonoille, Brittein saarille sekä Islantiin. Risteilyjä toteutetaan n. 400 paikkaisilla saksalaisilla m/s Berlin ja m/s Hamburg laivoilla sekä kaudelle 2015 uutena yhteistyökumppanina aloittavan englantilaisen Thomson Cruise – varustamon laivoilla.

ROPAX-risteilyt tuovat Pohjois-Saksan kaupungit helposti saavutettavaksi matkakohteeksi

Syksyllä 2014 alkaneet uudenlaiset ja mainiota asiakaspalautetta saaneet Itämeren risteilylomat Saksaan saavat jatkoa jo helmikuussa. Finnlinesin laivoilla toteutettavat risteilypaketit sisältävät runsaasti Kristina Cruisesin tuottamaa ohjelmaa niin laivamatkojen aikana kuin perillä Saksassa. Kaksi eri matkavaihtoehtoa mahdollistaa yhden tai kahden päivän opastetun vierailun Pohjois-Saksan kaupungeissa, Hampurissa ja Lyypekissä tai Schwerinissä, Berliinissä ja Wismarissa. Lähtöjä on viikoittain lähes ympäri vuoden ja osa matkoista on teemoitettuja.

Talvella 2015-2016 kaukoristeilykohteina mm. Intia, Bali & Australia sekä Etelä-Afrikka

Matkamessujen aikaan julkaistaan ennakkotiedot talven 2015-2016 risteilylomaohjelmistosta. Karibian ja Kanariansaarten lisäksi risteilymatkat suuntaavat Intiaan & Indonesiaan, Balille & Australiaan, Mauritiukselle, Tansaniaan, Madagaskarille ja Etelä-Afrikkaan. Myös uniikit purjelaivaristeilyt jatkavat KC ohjelmistossa.

Kaikilla matkoilla on Helsingin lentoasemalta lähtien mukana suomalainen Kristina Cruises – matkanjohtaja ja kaikilla risteilyillä on saatavilla myös suomeksi opastettuja retkiä.

Lisätietoja: Kristina Cruises Oy, toimitusjohtaja Mikko Partanen, puh. 050 339 3500 tai www.kristinacruises.com

Kristina – risteilymatkanjärjestäjäsi

Risteily kanssamme on ennen kaikkea lomaa aikuiseen makuun. Tarjoamme laajasti erilaisia risteilylomia maailman merillä ja joilla. Yhteistä näille matkoille ovat sisältörikkaat kokonaisuudet, kiehtovat käyntikohteet, Kristinan kokeneet matkanjohtajat sekä mielenkiintoiset suomeksi opastetut retket.